»

Wednesday, May 12, 2010

banyak alasan

officially i overweight.. weh tak malu ke cite kat belog.. hahaha.. xmalu lah kan.. overweight pun comey kan..kan..kan.. tak tahu la ow(overweight) ke hape kan... sebab bukan timbang pun.. lame dah tak timbang... kalau ade pun tak mo ingat.. tak mo ingat...

lepas puasa tahun lepas aku berjaya lose weight 8kg.. bukan niat nak diet pun.. mmg dah bulan ramadhan.. hambek ko turun banyak tu.. tapi bile dh stat syawal.. dengan open house lagik.. ko jgn harap la menten kan...

dengan tinggi 172cm.. aku py last weight mesti 74kg tuk jadikan bmi aku normal.. tapi korang paham2x je lahkan.. sure ow lah aku ni.. misi berdiet pun x diamalkan secara istiqamah.. sekejap diet.. sekejap tak..

nak ikutkan makan mmg aku tak makan banyak sgt.. kalau normal day kat opis aku pagi makan agak berat.. tgh hari aku makan buah.. petang pun aku makan light2x je... tapi harus la bersenamkan.. lemak2x yang ado ni bukan lemak sekarang.. lemak tepu yang dikumpul berkurun2x lame dah.. hahhaha..

dan solution kononye nak ikut kak haidah g gym everyday.. kononnye nak bersenam lah kan... nak dapat berat ideal.. nanti senang nak carik baju.. tapi kalau dah tak minat bersenam tu banyak je la alasan.. macam tadi la.. dah bawak baju.. malas lak nak bersenam.. kak haidah tu elok jer bersenam.. aku je ngada-ngada malas.. camno nak turun...

hah.. sok ko bersenam ira .. no excuses....

0 comments:

Post a Comment