»

Wednesday, April 21, 2010

saya bukan la tak pandai sangat

hahahaha.. sape yang telah puji die ni pandai sampai die dah nak mengaku die pandai neh.. ish2x... alkisahnye.. tadi bukak email yahoo.. bum bam bum bam... siap ade sound efek lagi... ade satu tajuk email yang menggerunkan... uish.. gerun.. gerun... bermula dari situ lah

hehehe.. ini bukan entry nak bangga yer.. ini entry motivasi.. wah!!.. lepas ni boleh jadi motivator la akuh.. disebabkan email yang di atas tu aku pun telah membukak SMP tuk tgk result sem ni... alangkah terkejutnye.. korang mesti pelik... ape benda kejadah la aku cerita ni...

bukan.. macam ni ceritanye.. sem ni tough giler bagi aku.. subjek summer killer beb wa cakap lu.. bagi aku lah kan.. kang ader plak org cakap subjek senang pun poyo2x je nak cakap killer.. pendapat masing2x la kan... okeh!!!... paling impress subjek SE la.. langsung x duga dapat result yang macam tu.. walau pun subjek tu aku x la study hard.. tapi study smart membuktikan...

tapi subjek yang paling beremosi mestilah subjek network...kelas network ni sgt fun okeh.. ngan kawan2x aku yang fun.. lecturer yang gila2x...tapi subjek ni mmg subjek emo la... aku percaya kalau aku study smart more .. i can get more..

aku ni org yang agak cepat give up.. bagi aku kalau aku study n tak faham baik aku tak payah study.. tapi aku selalu berangan-angan yang aku nak dapat result macam org yang study giler2x.. tapi.. aku py prinsip sebelum ni.. kalau aku dah bace chapter tu kire aku dah cover la.. padahal aku sepatah haram pun tak paham... masalah aku adalah aku too cool.. itu aku.. rileks selalu....

tapi lepas kejadian lecturer aku grading student before exam amat lah mencabar kami... termasuk aku... ye la.. belum final exam die dah siap bagi senarai nama student mane yang dapat A... macam aku harus la kan.. bukan student yang dapat A...terguris hatiku... ahaks

aku bukan macam pelajar yang dikagumi lect tu.. setiap kali die ty soalan.. bdk tu mesti leh jawab soalan ngan tepat dan betul.. siap leh bagi the latest technology lagi.. uish .. x de dalam slide tuh.. aku mmg la participate gak dalam kelas.. tapi lain die ty lain yang aku jawab.. padahal die baru je go the next slide.. die ty yang slide before pun aku jawab salah.. tapi itu mmg aku... dari zaman sek lagi.. tak caye tanye cg ramlah cg kimia aku....

tapi grading yang die bg kat student yang die expect tu ternyata tak betul.. walau ape pun alasan yang azaman (bukan nama sebenar) tu bagi.. aku tetap rase yang aku leh buat lagi baik kalau aku usaha.. gini la.. carry mark sume student almost same.. cume yang membezakan ialah midterm n test subnet... dak2 yang lec target A sume midterm power.. yang menyedihkan lagi.. ke'teror'an dorang tu disebabkan dorang meniru.. tapi itu sume takdir.. aku x salahkan dorang sebab dorang ader peluang meniru sebab dorang duk belakang dan aku tak de peluang meniru sebab aku duk depan..

tapi... aku dah ulang banyak kali dah ni.. IRA u can do it... kan awak dah lepas pun grading yang die bg.. lebih tinggi dari yang die expect.. jd lepas ni mesti awak tau ape yang awak patut buat....u go girl

0 comments:

Post a Comment