»

Tuesday, March 9, 2010

mane nak cari keje tetap ni

kawan-kawan aku kebanyakkannye sume dah dapat keje tetap.. walaupun mase lepas study aritu aku cam bangge jer dapat keje awal.. tapi akhirnye kedudukan aku tercorot.. hahahha.. walaupun dorang lambat sket dari aku. at least sume pun dapat kije tetap.. aku je.. kwn2x dip dulu.. noury,kak maya, kak ain, sya, linda sume dah dapat tetap f29.. akuh??? kak azie, kak awin pun dh dpt ft17 tetap.. akuh?? kawan sek aku pun almost sume dah dapat tetap ngan govern.. hana, dayah, yanee atan n banyak lagi lah.. akuh??? hhahaha...lain2x yang smbg degree pun tahun ni abes la.. akuh?? degree part time yang aku buat kat UTM jalam semarak tuh 2thn 1/2 lagi baru nak abes..

kire kalau dalam ranking kejayaan dapat keje aku tercorot la kot.. sebab aku jer yang terkial keje kontrak kat badan berkanun tuh... hahahahah.. suke yer.. bukan rezeki aku lagi la kot..aku asek dapat nomber tercorot jer.. x berusaha la aku neh.. hurm pemalas.. pemalas... kalau kat CIDB tu bukak jwtn tetap konfom2x bukan aku yang dapat.. lain la jawatan f29 tu banyak kosong.. kalu setakat 1 jwtn jer.. mesti la pengarang jantung hati bos tu yang dapat.. huhuhuhu... akuh?? skali lagi tanda tanya... hahhaha...tunggu la abes degree ira... sabar..(mcm la habes degree ko konfom dapat keje tetap)...

tadi mase tgh sembang2x ngan kak ilah aka housemate aku.. tetibe terkuar la cite pasal time aku sek dulu.. teringat kat YUNIZAM.. kawan kelas aku yang berjanji bagai nak rak nak bukak butik sme aku... setahu aku sepatutnye yuni skrg tgh buat degree fashion designer kat UITM..SA.. tapi x tahu la.. senyap je.. lame x jumpe die.. last pun jumpe mase aku ngan die sme2 ade prob mase awal degree.. die terpakse tangguh degree for 1 sem sebab nak keje dulu.. buat cari duet tuk cari rumah sewa n perbelanjaan mase degree...aku pun baru lepas cabut lari dr UPM mase tu.. aku x nak buat degree double major HR ngan IT. .. huhuhuhu.. sebab sakit senget akuh... huhuhuhu..

dah endingnye.. akuh nak tido.. wawawawa.. mau mimpi dapat keje tetap jadi menteri.. wakakaka.. ada kah jawatan tetap tuk menteri...

nota kaki:: kasik tau aku kalu ader jwtn f29 tetap(goverment ok)...mau larik la.. aku bukan kesayangan bos.. jauh hati.. hak hak hak..mati ak kalau bos bace..

0 comments:

Post a Comment