»

Tuesday, September 15, 2009

tolong fokus okeh!!!

mmg la.. kalau dekat2 nak raya mmg dah x leh fokus. hurm.. cane ni... aku kene setel banyak keje walaupun raye.. tapi masalahnye aku x leh fokus dengan apa yang aku kena buat... then kalau stakat buat macam melepaskan batuk di tangga mmg x payah ah!!!

tapi aku slalu je pujuk hati aku.. "rilek la.. bukan ko jer... sume pun dah macam tu... nanti lepas raye kite fokus kaw-kaw punye".. tapi aku rase lepas raye lagi ah.. dengan sibuk nak attend macam2 rumah terbuka.. dengan nak buat rumah terbuka lagi.. 4sure otak aku tertutup nak berfokus2 bagai...

contoh macam tadi jer la.. aku duk tgh baik punye mengadap pc untuk upload file kat website... dorang bising - bising pasang kat raye.. depan tempat aku lak tu... aku mmg la tak sah kalu x join.. kan dah sia2 masa aku.. x upload sudahnyer... besok la jawabnye

esok banyak giler yang nak kene buat... dah la design PLBK on9 tu aku nak kene pk.. aku bukan designer... tapi sian gak die ek... die mesti blurr lagi.. maklum la.. baru naik ka IT... mesti tak biasa

tadi aku ngan bos kecik aku kene panggil masuk jumpe bos besar.. aduyaiii.. ranking website jatuh... tak banyak.. tapi nt top management mesti tanya... aduh!!!... tapi time dorang buat assesment tu mmg server slow giler ah... vendor pun lambat gle upgrade server.. mmg effect kat ranking ah... walaupun markah content mmg kaw2.. benda2 kecik sebenarnye boleh buat kite jatuh.. so jangan la nak abaikan benda2 kecik nie..

mg after raye kelas ari sabtu mmg la cancel.. dr abdullah pegi egypt.. mmg buat aku rase lega giler... tapi klas matematik komputan ari ahad tu macam ada jer... lec pun x konfom nak batalkan... mmg la die cakap cube... tapi aku yakin tak cancel... aku mmg yakin ah!!!.. mmg cancel lagi la aku nak ikut kawan aku balik dr ipoh malam ahad tu.. lagik skali cancel.. sebenarnye aku macam dah penat nak buat planning neh.. sebab slalu jer x jd... mesti yang spontan yang jd kaw-kaw punya best...

kadang2 aku tak taw nak letakkan diri aku nie bertuah atau x... aku belum grad pun dah dapat post programmer kat goverment sector.. huish.. ingat senang.. dengan pointer diploma yang macam hampeh (sampai skrg aku menyesal giler!!)... mmg betul2 rezeki... tapi kadang2 aku rase penat ah!!.. aku mmg x rehat langsung.. memang terus je kene banyak2 pikir... abes je dip aku rehat kejap (nie x kire ah!!! sebab cam cuti sem je pun).... pastu tu kene sakit senget dalam 2 bulan lebih... pastu smbg degree kat upm dalam 2 mg.. (aku g gatai2 benti sebab tensen)... pastu aku dapat offer keje... terus keje smpai skrg n buat part time study kat UTM....

giler ah!!!.. mmg sgt penat.. kdg aku rase nak amek cuti sebulan... nak g luar negara.. tempat orang x kenal aku.. duk tepi pantai... rehat2.. tido.. uish nikmat seh!!!

TAMAT MEMBEBEL


nota kaki: aku pun pelik cane aku leh tulis manyak2 cam nie... siap campur aduk... mmg berkecamuk ah!

1 comments:

LUNA COTTON said...

memang penat la..
geh geh...sabar k...lama2 nanti biasa la...rezeki tue...pelan2...raya datang rumah ye..

Post a Comment